SCR/DPF dojezdový klíč – v případě poruchy SCR-Adblue systému a poruchy filtru pevných částic u tahačů Scania, nemožnosti natankovat močovinu Adblue – jednoduše připojíte SCR klíč a celý systém deaktivujete. Vozidlo bez chyb a v plném výkonu…
Závada na Adblue/SCR DPF Scania trucks – dojezdový SCR klíč >
Co je vlastně AdBlue a k čemu je nutné?
Jde o zdánlivě jednoduchý chemický princip, který dokáže redukovat oxidy dusíku ve výfukových plynech. Před katalyzátor se vstříkne vhodná látka, což je AdBlue. To je jen obchodní název pro specifický typ syntetické močoviny, která je sekundárním produktem při výrobě umělých hnojiv. Její složení reaguje v katalyzátoru s oxidy dusíku. Ty se za pomoci tepla rozbijí a rozloží na dusík a vodu. Celý proces se jmenuje selektivní katalytická redukce, z čehož se také označuje celý systém zkratkou SCR, ale nakonec stejně většina lidí zná jen značku AdBlue.
Pro vozidla Scania řady R, P, G, T. Podporované motory – motorizace 9L, 11L, 13L a 16L
Pro spediční firmy je nejdůležitěší se spolehnout na bezproblémový provoz. Nákladní vozidla Scania ale v případě poruchy Adblue mají nouzový – náhradní režim, dochází k omezení výkonu a u některých i k omezení maximální rychlosti. Quantum Tuning ČR nabízí nouzové řešení v podobě hardwarového klíče – tzv. dojezdový klíč SCR – DPF. V případě, že vozidlo má jakoukoliv poruchu spojenou se systémem SCR-ADBLUE nebo s filtrem pevných částic, nedostatek močoviny nebo se již nachází v náhradním režimu, po připojení SCR klíče je opět provozu-schopné a zákazník může dané vozidlo bezpečně dopravit do servisu. Po odpojení dojezdového klíče SCR je opět systém plně funkční. Mnoho našich spokojených zákazníků má dojezdový klíč Scania SCR DPF ve vozidle a berou jej jako „součást povinné výbavy :)“
Po dobu připojení SCR klíče je zcela vyřazen systém Adblue – po jeho odpojení je opět zapnutý! Močovina – adblue se již nemusí tankovat ani doplňovat po dobu jízdy s aktivním SCR klíčem
Hlavní výhody dojezdového SCR klíče:
- I když je nulová hladina Adblue, vozidlo je v plném výkonu
- Na přístrojové desce – diagnostice nejsou žádné chybové hlášky
- V případě nenadálé poruchy systému SCR-Adblue – plug and drive
- SCR klíč funguje i když je již vozidlo v nouzovém stavu
- V případě problémů s filtrem DPF
- V případě problémů se senzory NOX
- Po zapojení klíče bez chyb a v plném výkonu
- Odpočet do nenastartování – přepnutí do nouzového režimu zmizí po zapojení SCR klíče
- Reší vsechny chyby SCR – Adblue systému – vstřikování adblue, plovák, ř.j. adblue
- SCR klíč nemá omezení na počet najetých km s nefunkčním systémem Adblue – SCR
Toto řešení jsme vyvinuli na základě mnoha dotazů od našich zákazníků. SCR klíč je kódován na VIN vozidla v závislosti na typu a motorizaci. Jedná se o systém, kdy SCR klíč po zapojení do vozidla zcela vyřadí funknci SCR systému a plně emuluje i filtr pevných částic včetně všech varovných hlášek a chybových kódů. Počet ujetých kilometrů s klíčem SCR není nijak omezen! Zajímavostí je určitě i fakt, že nová vozidla, která jsou určena pro prodej na africkém kontinentu, systémem SCR vůbec nedisponují a výrobci vozidel dodávají nová auta – stroje bez systému SCR – Adblue.
Výhoda SCR klíče je bezesporu možnost, na dobu nezbytně nutnou, jednoduše vyřadit SCR ADblue systém. V případech, kdy není možné dotankovat Adblue, se nemusíte obávat omezení výkonu na vozidle a nebude problém vozidlo nastartovat z důvodu prázdné nádrže močoviny.
Quantum Tuning nabízí výhradně a pouze pro sportovní účely možnost DOČASNÉHO vyřazení systému SCR.
Závady se systémem SCR – ADBLUE – DPF u tahačů Scania:
- 5743 – Aftertreatment Selective Catalytic Reduction Temperature Sensor Module
- 5745 – Aftertreatment 1Diesel Exhaust Fluid Dosing Unit Heater
- 1761 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Tank Level
- 3031 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Tank Temperature
- 3216 – Aftertreatment 1 Intake NOx
- 3226 – Aftertreatment 1 Outlet NOx
- 3241 – Aftertreatment 1 Exhaust Gas Temperature 1
- 3242 – Aftertreatment 1 Diesel Particulate Filter
- 3245 – Aftertreatment 1 Exhaust Gas Temperature 3
- 3246 – Aftertreatment 1 Diesel Particulate Filter
- 3249 – Aftertreatment 1 Exhaust Gas Temperature 2
- 3251 – Aftertreatment 1 Diesel Particulate Filter
- 3275 – Aftertreatment 2 Exhaust Gas Temperature 1
- 3279 – Aftertreatment 2 Exhaust Gas Temperature 3
- 3283 – Aftertreatment 2 Exhaust Gas Temperature 2
- 3360 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Controller
- 3361 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Dosing Unit
- 3362 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Dosing Unit Input Lines
- 3363 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Tank Heater
- 3471 – Aftertreatment 1 Fuel Pressure Control Actuator
- 3472 – Aftertreatment 1 Air Pressure Control Actuator
- 3480 – Aftertreatment 1 Fuel Pressure 1
- 3485 – Aftertreatment 1 Supply Air Pressure
- 3515 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Temperature 2
- 3516 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Concentration
- 4090 – NOx limits exceeded, root cause unknown
- 4094 – NOx limits exceeded due to Insufficient Diesel Exhaust Fluid Quality
- 4095 – NOx limits exceeded due to Interrupted Diesel Exhaust Fluid Dosing
- 4096 – NOx limits exceeded due to Empty Diesel Exhaust Fluid Tank
- 4225 – NOx limits exceeded due to error in the NOx control system
- 4301 – Aftertreatment 1 Fuel Injector 1 Heater Control
- 4334 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Doser Absolute Pressure
- 4337 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Dosing Temperature
- 4341 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Line Heater 1 Preliminary FMI
- 4343 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Line Heater 2 Preliminary FMI
- 4345 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Line Heater 3 Preliminary FMI
- 4347 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Line Heater 4 Preliminary FMI
- 4374 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Pump Motor Speed
- 4427 – Aftertreatment 2 Diesel Exhaust Fluid Tank Temperature
- 4782 – Diesel Particulate Filter 1 Soot Density
- 4809 – Aftertreatment 1 Warm Up Diesel Oxidation Catalyst Intake Temperature
- 4810 – Aftertreatment 1 Warm Up Diesel Oxidation Catalyst Outlet Temperature
- 5264 – Engine Exhaust Gas Recirculation 2 (EGR2) Valve Control
- 5265 – Engine Exhaust Gas Recirculation 2 (EGR2) Valve 2 Control
- 5435 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Pump State
- 5485 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Pump Orifice Flow
- 5706 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Pump Heater
- 5743 – Aftertreatment Selective Catalytic Reduction Temperature Sensor Module
- 5745 – Aftertreatment 1 Diesel Exhaust Fluid Dosing Unit Heater
- 5841 – Diesel Exhaust Fluid Quality Malfunction
V případě dočasného vyřazení systému AdBlue se po dobu jízdy s SCR klíčem stává vozidlo nezpůsobilé pro provoz na pozemních komunikacích v celé Evropě, Severní Americe a zemích, kde je funkčnost systémů AdBlue vyžadována. Tato služba je nabízena pouze a výhradně pro sportovní účely nebo pro použití v zemích, které nevyžadují funkční systém AdBlue.