U koncernových motorů 3.0TDi od roku výroby 2015, u vozidel Audi označových jako 45TDI, 50TDI a VW 3.0TDi je nedostatečný tlak oleje v nízkých otáčkách velký problém, který může zapříčinit zadření motoru….
Nízký tlak oleje u Volkswagen / Audi 3.0TDi aneb ekologie nadevše >
Kde je problém?
Proč to výrobce neřeší?
Odpověď je velmi jednoduchá – ekologie a emise. Aby mohl výrobce splnit až nesmyslně nízké emisní limity EURO 6. Pokud uživatel používá vozidlo spíše v městském provozu, tlak oleje je příliš nízký. Motor se nedostatečně maže a není výjimkou jeho zadření. Částky za opravu jsou v tomto případě opravdu astronomické.
Motorizace se špatným nastavením tlaku oleje: rok výroby 2015 > 3.0TDi, 4.0TDi (45TDI, 50TDI) 160kW, 170kW, 200kW, 210kW, 320kW)
Pokud bychom se na problém podívali více do hloubky, u těchto motorizací jsou olejová čerpadla, která mají variabilní časování tlaku oleje. Toto nastavení ovládá řídící jednotka motoru, zpravidla jednotky typu BOSCH MD1. V případě, že vozidlo jezdí dálniční provoz a pracuje ve vyšších otáčkách a zátěži, elektromagnetický ventil olejového čerpadla je výrobcem nastaven správně a tlak oleje je nastaven na korektní hodnoty. Pokud je ale vozidlo provozována převážně v městském provozu, motor je nedostatečně mazán a hrozí jeho zadření.
Nastavení správného tlaku oleje v nízkých otáčkách a na volnoběhu se provádí úpravou ř.j. motoru – časová náročnost 3-4 hod.
Quantum Tuning nabízí komplexní řešení v oblasti špatného nastavení tlaku oleje u vozidel VW – AUDI. Přeprogramování řídící jednotky motoru probíhá na developerské úrovni. Jak jsme psali výše, problém se týká vozidel vyrobených od roku 2015 z důvodu zpříšnění emisní normy EURO 6D. Budeme rádi, když v případě pochybností, si tyto informace ověříte ve Vašem autorizovaném servisu Audi, VW.
Audi MOTORIZACE:
- AUDI 45TDI, 50TDI (2967cm3 160kW, 170kW, 200kW, 210kW)
Volkswagen MOTORIZACE
- Volkswagen 3.0 TDI (2967cm3 160kW, 170kW, 200kW, 210kW