Dokonalý design, skvělý prožitek z jízdy, supersport a spotřeba pod 8 litrů na 100 km i při agresivní jízdě! To je po všech stránkách dokonalý, luxusní sporťák od BMW – BMW i8.
K našim rukám se dostal výstavní kousek od BMW, hybridní model i8. Je vybaven hybridním synchronním motorem s výkonovou elekronikou, integrovaným nabíjecím modulem a režimem generátoru pro jeho rekuperaci kinetické energie. Z nuly na sto to zvládne za 4,4 vteřiny a maximální rychlost je stanovena na 250 km/h.
BMW i8 má hybridní pohon všech kol. Spalovací motor pohání zadní kola a elektromotor kola přední nápravy. Zážehový motor je vybaven 6-ti stupňovou samočinnou převodovkou a elektromotor má dvou-stupňovou samočinnou převodovku.
Technologie spalovacího motoru je BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování High Precision Injection a plně variabilní ventilový rozvod Valvetronic.
Musíme uznat, že vozidlo opravdu funguje jako mucholapka. Kde jsme zastavili, tam nás měli hrozně rádi. A když se otevřely dveře vertikálně nahoru, fotilo se o sto šest. Škoda, že jsme všichni z Quantum Teamu zadaní, protože najít si partnerku s tímhle autem by opravdu nebyl žádný problém 🙂
Zpět ale k naší práci. Nejprve jsme vyčetli data z řídící jednotky motoru. BMW se rozhodlo vozidlo osadit ŘJ typu Bosch MEV-D 17.2.3 s interní pamětí a mikroprocesorem TC1793. Jednotka se vyčítá na přímo (bench read) a kromě dat z procesoru se provádí záloha EPROM. Následně proběhla záloha ECU a byla provedena samotná optimalizace a úprava motorových map v řídící jednotce. Chiptuning tohoto vozidla byl pochopitelně měřen na profesionální válcové zkušebně MAHA u našeho partnera Škoda Auto Jarov.
Zážehový motor má výkon 170 kW a kroutící moment 320 Nm. Společeně s elektromotorem pak dosahuje výkonu 266 kw a 570 Nm. Po naší úpravě se výkon u zážehového motoru zvýšil na 195 kW a 432 Nm točivého (kroutícího) momentu. Celkově je tedy po naší úpravě výkon celé soustavy 291 kW (396 HP) a točivý moment je 682 Nm.
Quantum chiptuning je profesionální úprava motorových map. Veškeré modifikace jsou prováděny vždy individuálně na dané vozidlo a firmware v řídící jednotce motoru. Naše práce nás baví. Chceme se nadále zdokonalovat a zůstat tak jedničkou v oboru nejenom na českém trhu.
BMW i8 1.5T 170kw (231hp)
Původní výkon: | 170 KW |
Výkon po úpravě: | až 191 KW |
Původní točivý m.: | 320 Nm |
Nový točivý m.: | až 378 Nm |
Spotřeba paliva: | až - |
Sleva: | 21 % |
Cena: | 22 586 Kč |