ACT – AKTIVNÍ VYPÍNÁNÍ VÁLCŮ – DEAKTIVACE

Reference Quantum Brno Chiptuning Škoda Karoq 2.0TDi 110kW 150hp

Systém vypínání válců se dlouhodobě používá u velkých zážehový osmiválcových a dvanáctiválcových motorů. Ale „pokrok“ nezastavíme, a tak se s touto technologií již běžně setkáváme i u vozidel o objemu 1.5 TSI ACT či 1.4 TSI ACT. Automobilka FORD nabízí ACT dokonce u tříválcového motoru 1.0 EcoBoost, kde se vypíná prostřední válec…..

Vypnutí systému Cylinder on Demand (COD) – Active Cylinder Technology (ACT) >

O systému ACT a jeho vypnutí
Vzhledem k velkému množství zákaznických poptávek nyní v naší nabídce najdete deaktivaci
systému ACT – aktivního vypínání válců..

Systém aktivního vypínání válců přechodně deaktivuje druhý a třetí válec u čtyřválcového motoru, a částečně tak snižuje spotřebu paliva a emisí. Tento proces přepínání se uskuteční během jediného otočení vačkové hřídele a dle otáček (RPM) motoru pomocí zásahů do zapalování a ovládáním škrtící klapky. Systém funguje zcela automaticky a zákazník si nemůže vybrat, zdali chce, aby byl tento systém aktivní či nikoliv..

Deaktivace systému vypínání válců ACT


Nezávazná poptávka

Hlavním důvodem proč si zákazníci přejí vypnutí aktivního vypínání válců je časová prodleva a ztráta akcelerace.

Odpojování válců v praxi ale bohužel není úplně jednoduché. Občas k němu dochází i ve chvílích, kdy se to prostě nehodí. Nutno také podotknout, že funkce odpojování válců přidává do motoru nové součástky v podobě ovládacích solenoidů, vyvažovací hřídele, zesíleného uložení motoru a asymetrického setrvačníku.

Quantum Tuning nabízí kompletní deaktivaci systému ACT. Po úpravě má vozidlo stálý výkon a k vypínání válců nedochází. Již se nestane, že při akceleraci motor náhle ztratí výkon.

Vypínání válců se označuje několika zkratkami, mezi nejznámější patří:
ACT (active cylinder technology)
COD (cylinder on demand)
ZAS (zyllinderabschaltung)

Vypnutí technologie ACT (COD) se provádí úpravou software v řídící jednotce motoru a deaktivace je možná dle typu ř.j. motoru. Nejčastěji je systém deaktivován u koncernu VAG – Škoda, Volkswagen, Audi, Seat.