Systém vypínání válců se dlouhodobě používá u velkých zážehový osmiválcových a dvanáctiválcových motorů. Ale „pokrok“ nezastavíme, a tak se s touto technologií již běžně setkáváme i u vozidel o objemu 1.5 TSI ACT či 1.4 TSI ACT. Automobilka FORD nabízí ACT dokonce u tříválcového motoru 1.0 EcoBoost, kde se vypíná prostřední válec…..
Vypnutí systému Cylinder on Demand (COD) – Active Cylinder Technology (ACT) >
Vzhledem k velkému množství zákaznických poptávek nyní v naší nabídce najdete deaktivaci
systému ACT – aktivního vypínání válců..
Systém aktivního vypínání válců přechodně deaktivuje druhý a třetí válec u čtyřválcového motoru, a částečně tak snižuje spotřebu paliva a emisí. Tento proces přepínání se uskuteční během jediného otočení vačkové hřídele a dle otáček (RPM) motoru pomocí zásahů do zapalování a ovládáním škrtící klapky. Systém funguje zcela automaticky a zákazník si nemůže vybrat, zdali chce, aby byl tento systém aktivní či nikoliv..
Hlavním důvodem proč si zákazníci přejí vypnutí aktivního vypínání válců je časová prodleva a ztráta akcelerace.
Odpojování válců v praxi ale bohužel není úplně jednoduché. Občas k němu dochází i ve chvílích, kdy se to prostě nehodí. Nutno také podotknout, že funkce odpojování válců přidává do motoru nové součástky v podobě ovládacích solenoidů, vyvažovací hřídele, zesíleného uložení motoru a asymetrického setrvačníku.
Quantum Tuning nabízí kompletní deaktivaci systému ACT. Po úpravě má vozidlo stálý výkon a k vypínání válců nedochází. Již se nestane, že při akceleraci motor náhle ztratí výkon.
Vypínání válců se označuje několika zkratkami, mezi nejznámější patří:
ACT (active cylinder technology)
COD (cylinder on demand)
ZAS (zyllinderabschaltung)
Vypnutí technologie ACT (COD) se provádí úpravou software v řídící jednotce motoru a deaktivace je možná dle typu ř.j. motoru. Nejčastěji je systém deaktivován u koncernu VAG – Škoda, Volkswagen, Audi, Seat.