Značka | Mazda |
---|---|
Model | Mazda CX5 |
Odkaz na motorizaci | Mazda CX5 2.2 SkyActiv-D 110kw (150hp) |
Město | Provozovna Praha |
Najeté km | 53 000 km |
Rok výroby | 2012 |
Vyjádření zákazníka | tak spotřeba o litr menší. Na stejném úseku ráno Průhonice - Quantum 7,8 Odpoledne Quantum - Průhonice 6,7. Spokojenost. Auto opravdu táhne, až jsem se bál v Praze na to šlápnout. Hlučnost stejná. Děkuji. Mám z toho radost. ***update 09.03.2017 poděkujte hochům za mne. Po Praze, kde jsem jezdil za 8.2 nyní 7.6.. Výfuk čistý. Ale hlavně jedna věc... Já vůbec nemusím - tak jako dříve dělat - kick-down. Prostě zrychlím v pohodě jenom na krouťák, aniž bych motor trápil... Fakt paráda. Samozřejmě plyn jenom "šolíchám", motor šetřím, ale když je potřeba tak to zrychlí jak raketa. Je fajn mít pod zadkem rezervu. **UPDATE 2017 25 BREZNA*** MAZDA KLUB *** Byl jsem vždy velmi skeptický k jakýmkoli úpravám řídících jednotek. Ale protože moje Mazda (2012) s každým novým updatem softwaru ztrácela na výkonu a zvedala spotřebu, již jsem dále neotálel. Měl jsem do toho jít již dávno. Řídící jednotku mé Mazdy lze měnít rozhraním (není bloklá) a nemusí proto ven pro další úpravu. Čili u mne šlo o klasické přemapování ECU. Žádné obezličky, přídavné krabičky co oblbují motor atd. Nechci zde dělat nějaké promo, ale jsem stále v šoku obrovským rozdílem ve výkonu a spotřebě. Spotřeba šla dolu kolem 1-1,5 l/100 km v průměru. Kick down jsem v podstatě přestal používat. Zrychlení na krouťáku je tak výrazné, že kick-down netřeba. Dříve při kick-down motor jenom zařval a výraznější zrychlení se nekonalo. Teď motor zařve a zrychlí jak raketa (doslova hodí auto vpřed). Na válcové zkušebně jsem nebyl. A v podstatě nemám ani důvod. Změna tlaku turba se na celkové zvýšení výkonu podílí pouze 12 %. Předpokládám, že tam došlo hlavně k nějaké úpravě spalování. Dnešní nastavení z fabrik jde kvůli NOx proti optimální účinnosti dieselů. Dieselgate všechny tak vyděsil, že nic nebude jako dříve. Takže naprosto chápu příklonu k benzínu. Co se týče regenerace, tak probíhá i po úpravě stále kolem 200 km. Co se týče spotřeby mám jíž porovnání. Praha-Brno na hranici limitů (spíše přes ), plně naložen, zimní pneu: před úpravou 8-8,3 l. Po úpravě 6,4-6,9. Při popojíždění na stejných trasách po Praze je spotřeba nižší v průměru o 1 l. Výfuk uvnitř naprosto čistý. Zvýšený výkon využívám rozumně. Samozřejmě nevím, co to udělá v dlouhodobém provozu s motorem. Ale svolávačky jsou na Skyactive D na denním pořádku, tak mě to snad trápit nemusí. . Ve zkratce, nyní jsem konečně spokojen! |
Služba | Chiptuning |
Quantum Reference – Chiptuning – Mazda CX5 – 150HP
Úprava motorových map – chiptuning u vozidla Mazda CX5 SkyActiv-D s objemem motoru 2.2 a výkonem 150 koní. Vozidlo je vybaveno automatickou převodovkou, pro kterou se při chiptuningu upravují speciální motorové mapy aby vše fungovalo tak jak má. Nižší spotřeba a navýšený kroutící moment od spodních otáček zvyšuje dynamiku a komfort jízdy.